سیستم اطفاء حریق گازی فایک FM200

دسته بندی: قیمت سیستم اطفاء حریق / قیمت سیستم اطفا حریق گازی / قیمت اطفا حریق گازی فایک
رنگ:
سایز:
وضعیت: تماس بگیرید
تومان
تومان تومان
توضیحات

سیستم اطفا حریق fm200، که معمولاً با نام HFC-227ea نیز شناخته می‌شود، یک سیستم اطفا حریق گازی با عامل تمیز برای آتش‌سوزی‌های کلاس A،B و C است و با سیستم‌های اطفاء حریق Clean Agent استاندارد 2001 NFPA مطابقت دارد. سیستم اطفا حریق fm200 در خاموش کردن آتش سوزی، سریع و موثر هستند، بعد از کنترل حریق اثری از خود به جا نمی گذارند و موجب محافظت از دارایی های با ارزش ساختمان می شود.

 

گاز FM200 به عنوان جایگزین هالونها در صنعت اطفا حریق عرضه شد و مشکلاتی را که هالونها برای محیط زیست ایجاد می کردند را ندارد، گازهای خانواده هالون پس از انتشار در محیط به دلیل پایداری بالا در لایه های بالایی جو نفوذ نموده و در قسمت بالایی جو اشعه های خورشید و کیهانی از قدرت بالایی برخوردار میباشند. از جمله این اشعه ها می توان به اشعه ماوراء بنفش اشاره نمود. هالون ها تحت تاثیر اشعه ماوراء بنفش پایداری خود را از دست میدهند به عنوان مثال معروف ترین گاز خانواده هالون Halon1301 می باشد که به نام Bromotrifluoromethaneمیباشد تحت تاثیر اشعه ماوراءبنفش پایداری ترکیب حاضر را از دست داده و پیوند عنصر برم با کربن موجود در ترکیب از هم می شکند و برم آزاد شده با اکسیژن ترکیبی در ازن واکنش میدهد، از این رو با شکسته شدن پیوند اکسیژن در ترکیب ازن لایه ازن مجود در جو دچار تخریب میشود.گاز FM200 جایگزین شده دارای پایداری همانند هالونها میباشد و نسبت به تجزیه پذیری در لایه های بالایی جو و واکنش با ازن موجود در جو مقاوم مقاوم میباشد.و فرمول شیمیایی آن 1,1,1,2,3,3,3-Heptafluoropropaneمی باشد، از ویژگی های سیستم اطفاء حریق fm200 میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
در برخورد سیال FM200 با چشم باید سریعا چشم را با آب گرم شست و حداقل به مدت 15 دقیقه چشم را باز نگه داشت، تا معاینه توسط چشم پزشک صورت پذیرد.
بر اساس فاکتورهای طراحی ممکن است کپسول های fm200 در محیط حریق قرار بگیرند که در این حالت باید جهت خنک نگه داشتن کپسولها تدابیری در نظر گرفته شود. زیرا بر اثر حرارت بالای حریق احتمال انفجار کپسول ها وجود دارد.
نحوه عملکرد سیستم اطفاء حریق fm200 بر روی حریق
گاز FM200 قابلیت اطفا در کلاس های حریق A,B,C,D,E را دارا میباشد و به طور گسترده در اطفا کلاس E که مربوط به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می¬باشد و نحوه عملکرد آن به صورت سیلابی در محیط تحت حفاظت میباشد و با پرکردن محیط تحت حفاظت و رقیق کردن اکسیژن محیط و نیز شکستن زنجیره حریق عمل اطفا را صورت میدهد، از آنجایی که گاز fm200 یک گاز گران قیمت میباشد لذا در مواردی که حجم کمی تحت پوشش باشد مقرون به استفاده میباشد.
اجرای سیستم اطفاء حریق fm200 برای اتاق های سرور، اتاق کامپیوتر، دیتا سنتر و … نیاز به اجرای لوله کشی برای سایت مورد نظر می¬باشد که از جمله ملزومات دیگر اجرای این سیستم مهار کردن سیلندرها توسط براکت میباشد که به دلیل مسایل فنی و ویژگی گاز FM200 ،کپسولهای مورد استفاده باید در نزدیکی محل حریق و عمدتا در داخل اتاق سرور، اتاق کامپیوتر… قرار داده میشود .که از نواقص این سیستم به شمار می رود، همچنین از سایر تجهیزات مورد استفاده در این سیستم اطفای حریق می توان به شیر برقی فعال ساز یا سیلندر فرمان دهنده جهت فعال شدن سیستم اطفا، حریق شیلنگ های فشار قوی تخلیه و نازل های مخصوص برای تخلیه در محیط تحت حفاظت اشاره کرد.
سیستم اطفاء حریق fm200 طراحی شده برای فعال شدن و وارد شدن به مرحله اطفا نیازمند فعال سازی سیستم توسط سیستم کشف و اعلام حریق دارد که این سیستم یک سیستم کنترل پنلی با تجهیزات مربوط به کشف حریق که به صورت کاشف دود، کاشف حرارت،کاشف دود و حرارت و شستی های دستی اعلام حریق، اطفا حریق(تخلیه کپسول¬ها) و عدم اطفا حریق(عدم تخلیه کپسولها)میباشد.
طراحی، اجرا، تست و نگهداری سیستم بر اساس استاندارد NFPA میباشد کد مربوط به سیال FM200 مربوط به قسمت clean agent میباشد که کد NFPA 2001 مربوط به آن می باشد.
سیلندرهای طراحی و ساخته شده و توسط کمپانیهای تولید کننده باید مطابق با D.O.T. Specification4BW500یا 4BA500باشد.فشار گاز FM200 درون این کپسولها توسطشارژ گاز نیتروژن تا فشار 25 بار در دمای 21 درجه سانتی گراد تامین میگردد.
شیرهای مورد استفاده در کپسول های اطفا حریق fm200 از جنس برنج می باشد که از مقاومت بالایی در برابر فشار برخوردار می باشد و همچنین از چکش پذیری بالایی برخوردار می باشد. شیرهای مربوط به سرسیلندرها دارای نشان دهنده فشار می¬باشد که در کنترل های دورهای کنترل فشار توسط این نشان دهنده صورت میپذیرد.
نازل های مورد استفاده در سیستم اطفا حریق fm200 از جنس آلومینیوم می باشند که کمپانی سازنده باید دارای تاییدیه UL باشد و بر روی محصول شماره مربوط را حک نماید.
تنوع نازلها به تعدادکمپانی های سازنده می باشد، به عنوان مثال تنوع نازل تولیدی بر اساس خروجی به 3 دسته تقسیم میشوند ، به این گونه که برای تخلیه 360 نازل با 4 سوراخ و برای تخلیه 180 نازل با 2 سوراخ و برای تخلیه 90 درجه نازل با 1 سوراخ تولید می شود.

 

ویژگی سیستم اطفا حریق fm200

سیستم اطفا حریق fm200 از خاموش کننده آتش نشانی FM200 (HFC-227ea) استفاده می کند که تخریب لایه ازن صفر (ODP) دارد. این عامل بی رنگ و بی بو پس از تخلیه تبخیر می شود و گرما را جذب می کند تا به سرعت آتش را سرکوب کند در حالی که هیچ اثری برای تمیز کردن باقی نمی گذارد. از نظر الکتریسیته نارسانا است، تجهیزات الکترونیکی را کوتاه نمی‌کند یا مدار ظریف را شوک حرارتی نمی‌دهد و در نتیجه آسیب کمتری به تجهیزات حیاتی وارد می‌کند، زمان بازیابی و زمان خرابی را کاهش می‌دهد.

 

سیستم اطفاء حریق fm200 چگونه کار می کند؟

سیستم اطفا حریق FM200 با ایجاد اختلال در مثلث آتش، آتش را خاموش می کند. مثلث آتش از گرما، اکسیژن و منبع سوخت تشکیل شده و با حذف یکی از این عناصر آتش خاموش می شود. سیستم اطفاء حریق FM200 ™ گرما یا رادیکال های آزاد را که با واکنش شیمیایی مثلث آتش برای خاموش کردن آتش تداخل می کند، از بین می برد. سیستم‌های اطفاء حریق عامل تمیز، مانند سیستم‌هایی که از FM200™ استفاده می‌کنند، می‌توانند در 10 ثانیه یا کمتر به غلظت اطفاء حریق دست یابند.

سیستم اطفاء حریق اتوماتیک گازی fm200 یک گاز بی رنگ است که تحت فشار برای ذخیره سازی مایع می شود. مانند هالون 1301 سطح سمیت پایینی دارد و با نیتروژن تا 24.8 بار (360psi) تحت فشار فوق العاده قرار دارد. این آتش سوزی های رایج را از طریق ترکیبی از مکانیسم های شیمیایی و فیزیکی به سرعت خاموش می کند.

واکنش سریع سیستم گازی fm200:

آتش‌ها به سرعت خاموش می‌شوند و معمولاً آتش‌های کلاس A، B و C را در کمتر از 10 ثانیه خاموش می‌کنند. این امر سمیت اتمسفر و تولید دود و دوده را به حداقل می رساند. اقدامات فیزیکی و شیمیایی در FM200 ترکیب می شوند تا یک نیروی آتش نشانی مقاومت ناپذیر را تشکیل دهند. خواص فیزیکی گاز FM200 دمای شعله را کاهش می دهد، در حالی که عمل شیمیایی باعث سرکوب انتشار شعله می شود.

 

مزایای سیستم اطفاء حریق fm200™:

هنگامی که یک سیستم اطفاء حریق fm200™ برای خاموش کردن آتش فعال می شود، هیچ اثری باقی نمی ماند و برای تجهیزات، لوازم الکترونیکی و ماشین آلات مناسب است.
در مقایسه با سایر مواد ضد حریق تمیز مانند Novec 1230، FM200™ گزینه ای مقرون به صرفه تر است.
به دلیل مقدار کمی سیستم اطفا حریق fm200™ مورد نیاز برای سرکوب آتش، سیلندرهای کوچکتر یا کمتری در مقایسه با عوامل دیگر مانند Novec 1230 مورد نیاز است.

از آنجایی که مقادیر قابل توجهی از اکسیژن را حذف نمی کند یا مانع دید نمی شود، سیستم اطفا حریق fm200 برای استفاده در اتاق ها و محفظه های سرپوشیده نیز ایده آل است و در صورت داشتن تهویه به سرعت پاک می شود.

پتانسیل تخریب لایه ازن صفر

ایمن برای استفاده در مناطق اشغالی

مناسب برای محافظت در برابر طیف وسیعی از خطرات با ارزش بالا

به حداقل فضای ذخیره سازی نیاز دارد

مانند هالون، پس از ترخیص نیازی به تمیز کردن نیست

سیستم کم فشار

ویژگی های محیطی :

سیستم اطفاء حریق اتوماتیک fm200 حاوی برم یا کلر نیست و بنابراین پتانسیل تخریب لایه ازن (ODP) صفر دارد. طول عمر اتمسفر FM200 بین 31 تا 42 سال است که همراه با ODP صفرT یک راه حل بلند مدت برای الزامات حفاظت در برابر آتش نشان می دهد.

ایمنی:

مشخص شده است که استاندارد FM200 نسبت به هالون 1301 سمی کمتری دارد، که آن را برای استفاده در حالت تمام اتوماتیک در مناطق اشغالی ایمن می کند.

 

معایب اطفا حریق FM200™:

در مقایسه با سایر عوامل تمیز، سیستم اطفاء حریق fm200™ پتانسیل گرمایش جهانی (GWP) کمی بالاتر دارد.
در حالی که FM200™ حاوی گاز هالون نیست، از هیدروفلوئوروکربن ها (HFC) برای خاموش کردن آتش استفاده می کند که به اندازه سایر مواد پاک سازگار با محیط زیست نیست.

 

نام شیمیایی گاز FM200™ چیست؟

نام شیمیایی FM200™ 1،1،1،2،3،3،3-هپتا فلوئوروپروپان است. همچنین به عنوان هیدروفلوئوروکربن (HFC) 227ea نیز شناخته می شود و توسط Chemours با نام تجاری FM200™ تولید می شود. FM200™ یک گاز مایع بی رنگ و فشرده است که برای خاموش کردن آتش استفاده می شود و جایگزینی محبوب برای سیستم های اطفاء حریق هالون است. سیستم‌های اطفاء حریق اتوماتیک fm200 با نیتروژن، بدون آب تحت فشار قرار می‌گیرند و پس از فعال‌سازی، fm200™ به عنوان گاز برای سرکوب آتش تخلیه می‌شود.

 

آیا گاز FM200™ خطرناک است؟

FM200™ سمیت کمی دارد و در صورت استفاده بر اساس توصیه های سازنده خطرات حاد یا طولانی مدت ایجاد نمی کند. بخار سیستم FM200 ™ تأثیر کمی بر روی پوست یا چشم‌ها دارد، اما وقتی به شکل مایع در تماس باشند، می‌توانند پوست یا چشم‌ها را منجمد کنند و باعث سرمازدگی شوند. در مورد استنشاق بخار سیستم اطفاء حریق اتوماتیک fm200™ با غلظت بالای بیش از حد مجاز، ممکن است سردرد، سرگیجه، از دست دادن هماهنگی، گیجی، و در بدترین حالت، از دست دادن هوشیاری را تجربه کنید. با پیروی از دستورالعمل های سازنده، تجهیزات FM200™ برای استفاده در مناطق کاملاً اشغال شده ایمن است.

FM200 دارای سمیت قابل قبولی برای استفاده در فضاهای اشغالی است که غلظت عامل مطابق با NFPA 2001 و قوانین قابل اجرا سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) و گارد ساحلی ایالات متحده باشد.

 

کاربرد سیستم اطفا حریق fm200

در واقع، سیستم اطفاء حریق fm200 انتخاب مناسبی در کاربردهایی است که خاموش کننده های مایع، محصولات شیمیایی مبتنی بر آب یا خشک می توانند آسیب های پرهزینه ای ایجاد کنند یا منجر به توقف قابل توجه و گران قیمت شوند. 

FM200 همچنین در مواردی که فضای ذخیره سازی سیلندر بالاتر است امتیاز می گیرد. برای خطرات آتش سوزی معمولی کلاس A، تنها 7 درصد حجمی FM200 برای اهداف اطفا حریق مورد نیاز است، در نتیجه فضای بسیار کمتری نسبت به بسیاری از سیستم های اطفاء گازی دیگر در بازار اشغال می شود.

 

نصب و طراحی سیستم اطفاء حریق fm200

شرکت فنی مهندسی آموت با ده سال سابقه در زمینه سیستم های حفاظتی و امنیتی با توجه به شرایط مکانی بهترین و مقرون به صرفه ترین نوع سیستم اطفا حریق را به مشتریان خود پیشنهاد می دهد. جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید.

 

منبع

امتیاز شما به محصول:
افزودن نظر

محصولات مشابه