معرفی انواع دزدگیر اماکن

معرفی انواع دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر اماکن یکی از انواع سیستم های اعلام سرقت بوده و همانطور که از اسمش مشخص است، برای منازل استفاده می‌شود.

سیستم اعلام سرقت اماکن امروزه تبدیل به یکی از پر کاربرد ترین سیستم های امنیتی شده و با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌ها، نقش بسیار پررنگی در برقراری امنیت افراد ایفا می‌کند.

اگرچه دزدگیر اماکن برای منازل کاربرد وسیعی دارد اما در شرکت‌ها و به منظور حفظ امنیت منازل و کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اولین انواع دزدگیر اماکن، تنها با به صدا درآوردن آژیر، به افراد ساکن در منزل، سرقت را اطلاع می‌دادند؛ اما با گذشت زمان، پیشرفت تکنولوژی و تقاضای بالای کالایی که بتواند حافظ جان و مال افراد شود، دزدگیر اماکن به سرعت شروع به تکامل و رشد کرده و دارای ویژگی‌های بهتری شد به گونه‌ای که امروزه دزدگیر اماکن سیم کارتی و یا با قابلیت اتصال به وای فای، علاوه بر ارسال پیامک و تماس با فرد مشخص شده، این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا با استفاده از تلفن همراه خود، قادر به کنترل و مدیریت تردد و فعالیت دزدگیر باشید.

 

دزدگیر اماکن چگونه کار می‌کند؟

سیستم دزدگیر اماکن دارای سنسورهایی می‌باشد که جهت مشاهده هر گونه حرکت غیر قانونی و خارج از عرف را با کشیدن آژیر، ارسال پیامک و یا تماس اطلاع می‌دهد.

سوئیچ آلفا یا ریموت کنترل یا صفحه کلید از جمله چیزهایی هستند که جهت کنترل دزدگیرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

اجزای دزدگیر اماکن

سیستم دزدگیر خانه انواع مختلفی داشته و بدین ترتیب، دارای اجزای متفاوتی می‌باشد.

اما معمولاً اجزای ثابت یک دزدگیر عبارت است از :

پنل مرکزی آلارم یا دستگاه مرکزی دزدگیر، چشم الکترونیکی ( سنسور چشمی دزدگیر حرکتی - رادار - سنسور مادون قرمز PIR )، آژیر و بلندگو، پدال یا شاسی اضطراری، سنسور در و پنجره، چراغ هشدار‌ دهنده چشمک زن و باتری بک آپ.

 

دستگاه مرکزی دزدگیر

این بخش به عبارتی مغز سیستم اعلام سرقت می‌باشد. مغز سیستم دزدگیر اماکن با دریافت سیگنال از سنسورها و ارسال فرمان به هشدار دهنده‌ها، باعث اطلاع ورود غیر قانونی به ساکن خانه می‌شود. دزدگیرها یک باتری و مدار شارژ باتری دارند که همین امر به آنها اجازه می‌دهد تا در زمان قطعی برق به کار خود ادامه دهند.

 

چشم الکترونیکی

چشم الکترونیکی یا سنسور مادون قرمز ( PIR ) که از نظر محل نصب به دو دسته‌ی چشم‌های فضای باز و چشم‌های فضای بسته تقسیم می‌شوند، با فعال شدن سیستم اعلام سرقت شروع به کار می‌کند.

هر کدام از دو نوع چشم الکترونیکی نیز دارای انواع مختلفی هستند و انتخاب صحیح از میان این دو گذینه نیازمند در نظر گرفتن هدف و تحقیق صحیح می‌باشد چرا که چشم الکترونیکی یکی از اجزای اصلی بوده و در داشتن یک دزدگیر حرفه‌ای تاثیر گذار می‌باشد.

هنگام فعال شدن سیستم اعلام سرقت، مدار الکترونیکی ای که در داخل سنسور وجود دارد، فعالیت خود را شروع کرده و امواج مادون قرمز را به صورت پرده هایی که یکی در میان دارای بارهای مثبت و منفی هستند، منتشر می‌کند.

با ورود فرد به محیط تحت پوشش و مشخص شده، پرده‌ها به هم متصل شده و با ارتباط مثبت به منفی، حسگر تحریک شده و پس از اعلام پیام خطر به پنل مرکزی، عملیات اعلام سرقت شروع می‌شود.

چشمی دزدگیر پارادوکس

 

سنسور دیواری

سنسورهای دیواری یکی از اجزائی هستند که در بیشتر سیستم اعلام سرقت منزل مورد استفاده قرار گرفته و به صورت افقی یا عمودی و به وسیله‌ی یک پایه متحرک، به دیوار نصب می‌شوند.

 

بلندگو یا آژیر

همانطور که گفته شد، پنل مرکزی فرمان اعلام سرقت را از حسگر ها دریافت کرده و سپس سیگنال ورود را به بلندگو یا آژیر ارسال می‌کند.

بلندگو پس از دریافت این سیگنال، شروع به آژیر کشیدن می‌کند.

 

آژیرها نیز علی‌ رغم‌ داشتن یک وظیفه‌ی اصلی، دارای انواع متفاوتی بوده و در بخش‌های مختلفی از ساختمان نصب می‌شوند.

بلندگو ها دارای دو نوع مخصوص فضای باز و مخصوص فضای بسته می‌باشند. آژیرهای مخصوص فضای بسته شبیه به هم بوده و آژیرهای مخصوص فضای باز، بوقی شکل می‌باشند.

آژیر‌های مخصوص فضای باز نیز معمولاً دارای یک محفظه‌ی فلزی می‌باشند که این محفظه آنها را از باران و سایر تغییرات آب و هوایی محافظت می‌کند.

سایر بلندگوهای مخصوص فضای باز در صورت نداشتن محفظه، دارای شرایطی هستند که آنها را در برابر انواع آب و هوا محفوظ می‌دارد.

 

پدال یا شاسی اضطراری

از پدال اضطراری جهت فعال کردن سیستم به صورت دستی استفاده می‌شود.

این پدال‌ها دارای ۲ مدار nc و no هستند تا بتوانند در تمام انواع سیستم دزدگیر منزل نصب شوند. پدال بیشتر در مکان‌هایی که دارای چیزهای ارزشمند هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکان‌هایی مثل موزه، جواهر فروشی و... .

 

تلفن کننده اتوماتیک

تلفن کننده اتوماتیک ( Auto dialer ) در کنار پنل مرکزی نصب شده و به دو نوع سیم کارتی و خط ثابت تقسیم می‌شود.

پس از اعلام هشدار توسط دستگاه، با شماره‌های ذخیره شده تماس گرفته و صوتی از پیش ضبط شده را برای آنها پخش کرده و ورود غیر مجاز را به شماره مورد نظر اطلاع می‌دهد.

 

چشم‌های باسیم و بی سیم

چشم‌های باسیم با ۴ رشته سیم کار می‌کنند.

دو سیم برای تغذیه مثبت و منفی و دو سیم برای فرمان چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چشم‌های بی سیم معمولاً برای جلوگیری از آشفتگی چشم‌هایی که با سیم کشی نصب می‌شوند و یا شرایط سیم‌ کشی را ندارند و به منظور زیبایی محیط استفاده می‌‌شوند. چشم‌های بی سیم از باتری داخلی تغذیه می‌کنند.

قیمت چشم‌های باسیم کمتر از چشم‌های بی سیم است.

 

هشداردهنده های نوری و چشمک زن

این هشدار دهنده ها همزمان با بلندگوها و آژیرها شروع به کار‌ کرده و دارای دو ساختار متفاوت مخصوص فضای باز و فضای بسته می‌باشند.

 

انواع سنسور در و پنجره

این سنسورها در اولین انواع دزدگیرها مورد استفاده قرار می‌گرفتند و دارای دو نوع با سیم و بی سیم می‌باشند.

سنسورهایی که وظیفه‌ی حفاظت از درها را بر عهده دارند مگنت و سنسورهایی که از پنجره‌ها محافظت می‌کنند سنسور لرزشی نامیده می‌شوند.

 

باتری بک آپ

در طول شبانه روز، احتمال قطعی برق و یا تلاش سارقان برای قطع کردن سیم‌های برق از سیستم وجود دارد.

باتری بک آپ نیز در این مواقع به کمک سیستم رفته و از قطعی برق جلوگیری می‌کنند و در نتیجه سیستم اعلام سرقت منزل به کار خود ادامه می‌دهد.

 

قیمت دزدگیر اماکن

قیمت انواع دزدگیر اماکن به نوع دزدگیر، قابلیت‌ها و ویژگی‌ها، مدل، برند، شرکت سازنده و... بستگی دارد.

قیمت دزدگیر اماکن به درخواست ها و مشخصات مشتری نیز بستگی دارد.

نوع و تعداد سنسور، محل نصب، بودجه، نسل دزدگیر، قابلیت اتصال به اینترنت، قابلیت آژیر کشیدن و سایر مشخصات نیز در قیمت دزدگیر اماکن تاثیر گذار است.

دزدگیر اماکن وظیفه‌ی برقراری امنیت منزل و محل کار شما را برعهده دارد بنابر این به یاد داشته باشید که هیچگاه کیفیت را فدای قیمت نکرده و پیش از خرید دزدگیر اماکن، با کارشناسان فروش شرکت آموت مشورت کرده و بهترین دزدگیر خانه را برای منزل یا محل‌ کار خود انتخاب کنید. جهت اطلاع از جدیدترین لیست قیمت دزدگیر اماکن همین حالا با کارشناسان فروش شرکت آموت تماس بگیرید.

سیستم امنیتی خانه هوشمند

دزدگیر پارادوکس کانادا

آموت