بیم دتکتور چیست

بیم دتکتور چیست

بیم دتکتور

بیم ئتکتور دستگاهی است که دود را با پرتاب کردن یک پرتو نور از یک واحد فرستنده گیرنده در سراسر منطقه محافظت شده به یک بازتابنده که سیگنال نور را به واحد فرستنده گیرنده برمی گرداند، حس می کند. ورود دود به مسیر پرتو سیگنال نور را کاهش می دهد و باعث ایجاد زنگ هشدار می شود.

 

کاربرد بیم دتکتور

Beam Detection برای کاربردهایی در محیط هایی مانند آتریوم، فریزر، آشیانه هواپیما، انبارهای سردخانه، انبارهای حمل و نقل، امکانات پارکینگ سرپوشیده، عرصه های ورزشی، استادیوم ها، سالن های کنسرت، انبارها و تونل ها عالی است. برخلاف دتکتور های سنتی، بیم دتکتور برای اتاق‌های بزرگ، مناطق باز و سقف‌های بلند طراحی شده‌اند. ویژگی های نوآورانه آنها را به گزینه های محبوب برای فضاهایی مانند انبارها، دهلیزها، عرصه ها و کلیساها تبدیل می کند. تنها با یک دستگاه برای نصب و تراز کردن، بیم دتکتور های تک سر باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما در برنامه های فضای باز و سقف بلند می شود. بیم دتکتور برای کار در بسیاری از مناطق طراحی شده است. که در آن درجه حرارت شدید خاک، رطوبت زیاد و گاز رخ می دهد.

 

اجزای اصلی بیم دتکتور

دو نوع آشکارساز پرتو وجود دارد: نوع گیرنده فرستنده و نوع بازتابنده

با استفاده از بیم دتکتور، دتکتور از دو بخش تشکیل شده است: گیرنده فرستنده که یک پرتو ثابت از نور مادون قرمز ساطع می کند و یک بازتابنده با منشوری که پرتو را به سمت فرستنده-گیرنده زاویه می دهد. هنگامی که پرتو مخدوش می شود، آتش به پانل نشان داده می شود.

مناطق با حرکت زیاد هوا مشکل خاصی را برای آشکارسازهای نوع نقطه ای ایجاد می کنند، زیرا انتشار دود در شرایط عادی ممکن است رخ ندهد. از آنجایی که سرعت هوای بالا ممکن است دود را از محفظه حسگر خارج کند، باید به عملکرد آشکارساز نوع نقطه ای که سرعت هوا بیش از 1500 فوت در دقیقه باشد، توجه دقیقی داشت.

شرایط آتش سوزی و خطا با استفاده از سیم کشی حلقه استاندارد به تابلوی کنترل سیگنال داده می شود، بنابراین نیازی به اتصال اضافی نیست. در حالی که زمان نصب و نیاز به سیم کشی در مقایسه با بیم دتکتور انتها به انتها محدود است زیرا فقط سیم کشی در انتهای فرستنده-گیرنده مورد نیاز است. محدوده شامل دو گزینه است: تا 50 متر (که دارای یک بازتابنده است) و تا 100 متر (که دارای چهار بازتابنده در شکل گیری است) بسته به اندازه فضا.

چه به یک دتکتور جایگزین، یک بسته فرستنده و گیرنده یا یک سیستم سرتاسر نیاز داشته باشید، ما مطمئناً بیم دتکتور را حمل می کنیم که مطابق با نیازهای شما باشد.

بیم دتکتور خطی

اصل کار بیم دتکتور:

بیم دتکتور دو بخش اصلی دارد

1. منبعی مانند IR LED، لیزر، یا هر نوع دیگری.

2. دتکتور مانند فتودیود و غیره.

بیم دتکتور دود پرتو نوری دستگاهی است که از یک پرتو نور پرتاب شده برای تشخیص دود در مناطق بزرگ، معمولاً به عنوان نشانگر آتش، استفاده می کند. آنها برای تشخیص آتش سوزی در ساختمان هایی استفاده می شوند که بیم دتکتور دود نقطه استاندارد یا غیراقتصادی هستند یا برای استفاده از ارتفاع ساختمان محدود می شوند. بیم دتکتور دود اغلب در انبارها به عنوان وسیله ای مقرون به صرفه برای محافظت از فضاهای باز بزرگ نصب می شوند.

بیم دتکتور دودی بر اساس اصل تاریکی نور کار می کنند، جایی که وجود دود بخشی از نور پرتو را مسدود می کند، معمولاً از طریق جذب یا پراکندگی نور. هنگامی که درصد معینی از نور عبوری توسط دود مسدود شد، سیگنال آتش سوزی داده می شود. بیم دتکتور دودی معمولاً برای تشخیص آتش سوزی در ساختمان های تجاری و صنعتی بزرگ به عنوان اجزای یک سیستم اعلام حریق بزرگتر استفاده می شود.

بیم دتکتور دودی شامل حداقل یک فرستنده نور و یک گیرنده است که حساس به نور است. گیرنده حساس به نور، نور تولید شده توسط فرستنده را در شرایط عادی نظارت می کند. در غیاب دود، نور از فرستنده نور به طور مستقیم به گیرنده عبور می کند. در آتش سوزی، هنگامی که دود در مسیر بیم دتکتور قرار می گیرد، مقداری از نور توسط ذرات دود جذب یا پراکنده می شود. مسیر پرتو و به نوبه خود سیگنال خروجی را نشان می دهد که نشان دهنده دود / آتش است.

بیم دتکتور دودی مستعد آلارم‌های کاذب بودند که توسط عوامل مختلف ایجاد می‌شدند. معمولاً تجمع گرد و غبار، خاک و سایر زباله‌ها آستانه تشخیص بیم دتکتور را پایین می‌آورد و باعث می‌شود که سیستم در صورت عدم وجود آتش‌سوزی به هشدار وارد شود.

بررسی بیم دتکتور

محل نصب بیم دتکتور

بیم دتکتور را می توان با فرستنده/گیرنده روی یک دیوار و بازتابنده روی دیوار مقابل، یا هر دو از سقف آویزان یا هر ترکیب دیوار/سقف نصب کرد. در مورد پایه سقفی، فاصله از دیوارهای انتهایی نباید از یک چهارم فاصله انتخاب شده (7.5 فوت) تجاوز کند.

 

کاربرد بیم دتکتور سنسوری چیست؟

حسگرهای مادون قرمز یک راه ساده برای تشخیص حرکت هستند. آنها با داشتن یک سمت ساطع کننده کار می کنند که پرتویی از نور IR نامرئی برای انسان را می فرستد، سپس یک گیرنده در سراسر راه که به همان نور حساس است.

به عنوان مثال، یک حسگر پرتو عبوری، می تواند اجسام را در فاصله بیش از 10 متر تشخیص دهد. این امر با روش‌های سنجش مغناطیسی، اولتراسونیک یا دیگر غیرممکن است. این حسگرها بر اساس این اصل کار می کنند که یک جسم نور را قطع یا منعکس می کند، بنابراین مانند حسگرهای مجاورتی محدود به تشخیص اجسام فلزی نیستند.

 

چگونه بیم دتکتور را تست می کنید؟

قسمت فیلتر تست "Alarm" را روی لنز گیرنده قرار دهید. زنگ باید در عرض 15 ثانیه به صدا درآید. اگر ردیاب هشدار نداد، سیم کشی را بررسی و تصحیح کنید، سپس دستگاه را دوباره تست کنید. اگر بعد از تست دوم زنگ هشدار خاموش نشد، آشکارساز پرتو را برای تعمیر برگردانید.

بیم دتکتور یک راه حل تشخیص حریق مقرون به صرفه برای فضاهای بزرگ یا بلند هستند، جایی که دتکتور اعلام حریق دود استاندارد می توانند غیراقتصادی و بی اثر باشند.ما طیف وسیعی از بیم دتکتور را برای استفاده در طیف گسترده ای از تاسیسات، با سیستم های آتش نشانی پذیر و معمولی، از جمله آشکارسازهای پرتو مادون قرمز و نوری، در اختیار داریم.

 

قیمت سیستم اعلام حریق

آموت